مشخصات پژوهش

صفحه نخست /عارضه یابی فرایند مدیریت ...
عنوان عارضه یابی فرایند مدیریت منابع انسانی در سازمان فنی و حرفه ای ( مورد مطالعه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران)
نوع پژوهش مقاله چاپ شده
کلیدواژه‌ها مدیریت منابع انسانی جذب و تأمین نگهداری آموزش و بهسازی
چکیده هدف پژوهش حاضر، عارضه یابی فرایند مدیریت منابع انسانی در سازمان فنی و حرفه ای استان مازندران می باشد. این پژوهش از نظر رویکرد جز پژوهش های ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی می باشد. در بخش کیفی، از روش پژوهش مطالعه موردی و در بخش کمی از توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. مشارکت کنندگان در بخش کیفی پژوهش، شامل مدیران سازمان فنی و حرفه ای و صاحب نظرن آشنا به آموزش فنی و حرفه ای بود و در بخش کمّی شامل کلیه کارکنان سازمان فنی و حرفه ای استان مازندران بود. شیوه نمونه گیری در بخش کیفی به شیوه هدفمند بود که در نهایت مشارکت کنندگان پژوهش در این بخش شامل 11 نفر از مدیران و صاحب نظران و در بخش کمی نمونه گیری تصادفی خوشه ای بود. نتایج بخش کیفی پژوهش در قالب 4 مضمون فراگیرِ جذب و تأمین منابع انسانی، کاربرد منابع انسانی، حفظ و نگهداری منابع انسانی و آموزش و بهسازی منابع انسانی به عنوان آسیب های موجود در فرایند مدیریت منابع انسانی سازمان فنی و حرفه ای استان مازندران استخراج گردید. نتایج پیمایش نیز نشان داد که از نظر کارکنان این سازمان این آسیب ها در سازمان وجود دارد و انتظار می رود سیاستگذاران این سازمان عارضه های استخراج شده را جهت بهبود کارایی سازمان بر طرف نمایند.
پژوهشگران عبد الحمید صفایی قادیکلایی (نفر چهارم)، مهرداد مدهوشی (نفر سوم)، ابراهیم صالحی عمران (نفر دوم)، علی اسماعیلی (نفر اول)