از آنجایی که نقش کلیدی باورهای معلمان در کلاس درس در آموزش و یادگیری آشکار شده است زبان، به موضوعی جالب برای محققان تبدیل شده است. با وجود حجم فزاینده تحقیقات در مورد باورهای معلمان در مورد آموزش و یادگیری مهارت های زبان، ما اطلاعات کمی در مورد زبان ایرانی داریم باورهای معلمان در مورد مهارت های نوشتاری و شیوه های واقعی کلاس درس. بنابراین، حال این مطالعه تلاشی برای بررسی این بود که اساتید ایرانی زبان انگلیسی چه باورهایی نسبت به تدریس دارند یادگیری مهارت های نوشتاری و اینکه تا چه حد باورهای بیان شده و عملکردهای واقعی آنها با هم همگرا هستند. در این با توجه به رویکرد نظریه زمینه ای انجام شد. ده معلم که فارغ التحصیل M.A در با رشته های TEFL مصاحبه شد، سپس تمام مصاحبه ها به طور کلمه به کلمه رونویسی شد. داده های جمع آوری شده بود توسط روش کدگذاری اشتراوس و کوربین (1998) تجزیه و تحلیل و با بررسی اعضا تایید شد. یافتهها ثابت کرد که معلمان ایرانی در انتخاب رویکردهای آموزشی دارای ذوق التقاطی بودند، اما اکثر آنها فرآیند و ژانر گرا را انتخاب کردند. آنها هم نوشتن برای نوشتن و هم فعالیت های زبان نوشتن برای یادگیری در کلاس های درس آنها. علاوه بر این معلمان ایرانی تلاش کردند تا حتی اگر برخی از عوامل زمینه ای آنها را بازدارند، در طول فرآیند تدریس از باورهای خود پیروی کنند از اجرای باورهای خود بر اساس یافتهها، این مطالعه پیامدهایی برای معلمان دارد به تمرینکنندگان انعکاسی و همچنین برای مربیان و سیاستگذاران تبدیل شوید تا بیشتر بدهند فرصتی برای معلمان برای گزینش و خلاقیت و عملیاتی کردن باورهای خود و دانش در کلاس خود به جای منفعل بودن.