۱۴۰۴/۰۱/۲۳
English
رضا میرعرب رضی
مرتبه علمی:
دانشیار
ارکید:
تحصیلات:
دکترای تخصصی
اسکاپوس:
دانشکده:
دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
نشانی:
تلفن:
۰۱۱۳۵۳۳۲۰۲۰
پست الکترونیکی:
r.mirarab [at] umz.ac.ir
صفحه نخست
تحصیلات
عناوین دروس
فعالیتهای پژوهشی
علایق پژوهشی
دانشجویان
سوابق اجرایی
انجمنهای علمی
پیوندها
تحصیلات
کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ، شهید بهشتی ، ایران
(۱۳۷۹ - ۱۳۸۲)
عنوان پایاننامه: ادارک مدیران مدارس شهر تهران از مهارت های مدیریتی و رابطه آن با عملکرد آنان
کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی ، دانشگاه تهران ، ایران
(۱۳۸۳ - ۱۳۸۶)
عنوان رساله: طراحی برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای دانشجویان کارشناسی علوم تربیتی
دکترای تخصصی مطالعات برنامه درسی ، تربیت مدرس ، ایران
(۱۳۸۸ - ۱۳۹۲)
عنوان رساله: بررسی نقش فرهنگ معلم در اصلاحات برنامه درسی
بیشتر
دروس
کارشناسی
کارشناسی ارشد
اصول برنامه ریزی آموزشی
اصول برنامه ریزی درسی
مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی
سمینار در مسائل برنامه درسی
برنامه ریزی درسی در دوره متوسطه
تاریخ مطالعات برنامه درسی
فعالیتهای پژوهشی
مقاله چاپ شده
مقاله ارائه شده
طرح پژوهشی خاتمه یافته
کتاب
سخنرانی
شرکت در کارگاهها یا همایشهای علمی
کرسی نظریهپردازی
فعالیت های علمی اجرایی
پایان نامه
تحلیل فرصت ها و چالش های یادگیری شخصی سازی شده مبتنی بر هوش مصنوعی در آموزش عالی ایران
رضا میرعرب رضی، صادق احمدی، داوود طهماسب زاده (۱۴۰۳)
تاثیر آموزش خودراهبری به شیوه بر خط بر بهبود عملکرد تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان
سیده فاطمه میرموسوی، صمد ایزدی، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۲)
رابطه شیوههای تولید محتوا و تدریس آنلاین و آفلاین اساتید با رضایت دانشجویان از آموزشهای الکترونیکی
زهرا احدی لاریجانی، رضا میرعرب رضی، مصطفی عزیزی شمامی (۱۴۰۲)
همخوانی برنامه درسی قصد شده و اجرا شده درس علوم تجربی بر اساس مولفه های محیط زیستی
کمیل زلیکانی تلاوکی، رضا میرعرب رضی، مصطفی عزیزی شمامی (۱۴۰۱)
طراحی الگوی آموزش و توسعه سرمایه اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه
محسن دیبایی صابر، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۰)
بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه در دروس فارسی و نگارش و نقش زبان مادری
ابراهیم قره مشک غراوی، رضا میرعرب رضی، مصطفی عزیزی شمامی (۱۴۰۰)
بررسی رابطه یادگیری خود راهبر با دانش شهروندی الکترونیک و مقایسه آن در دانشجویان دانشگاه مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل
فاطمه مرحمتی، رضا میرعرب رضی، مصطفی عزیزی شمامی (۱۳۹۹)
ارائه مدل ساختاری تأثیر ادراک دانش آموزان از محیط یادگیری روانشناختی بر رضایت تحصیلی با میانجیگری معنای شخصی
مریم حسینی لرگانی، رضا میرعرب رضی، محسن حاجی تبار فیروزجایی، مریم طالبی (۱۳۹۹)
الگوی موضوع محور
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۹)
تعیین کیفیت درونی و بیرونی برنامه درسی آموزش هتلداری براساس عناصر نه گانه فرانسیس کلاین
صمد ایزدی، رضا میرعرب رضی، مریم احمدی جویباری (۱۳۹۹)
موسیقی قرآن:راهبردی اثربخش در کاهش علائم افسردگی و افزایش خودکارآمدی تحصیلی
رضا میرعرب رضی، مریم طالبی، علیرضا بادله (۱۳۹۹)
The Effectiveness of Social Media Network- Telegram on Teaching English Collocations to Iranian EFL Learners
Zahra Ahmadpour kasgary, reza mirarabrazi (2020)
تحلیل رابطه معنویت در کار و کیفیت زندگی کاری معلمان دوره متوسطه (موردمطالعه: معلمان شهر قم)
محسن دیبایی صابر، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸)
ارزیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامه ریزی توسعه از دیدگاه ذی نفعان
محسن حاجی تبار فیروزجایی، رضا میرعرب رضی، حمیدرضا رنجبر، محمدحسن زال (۱۳۹۸)
بررسی رابطۀ دانش مدیریت کلاس درس و خستگی عاطفی با نقش تعدیل گری خلاقیت
رضا میرعرب رضی، مصطفی عزیزی شمامی، فرخنده گرایلی (۱۳۹۸)
رابطه عدالت آموزشی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانشجویان
محسن دیبایی صابر، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸)
تحلیل مولفه های سواد اقتصادی کتاب های درسی دوره دوم متوسطه از دیدگاه معلمان و دانش آموزان
رضا میرعرب رضی، محسن حاجی تبار فیروزجایی، سمیه آریان فر (۱۳۹۷)
مقایسه مؤلفههای تدریس اثربخش اعضای هیات علمی و مدرسان مدعو
رضا میرعرب رضی، محسن حاجی تبار فیروزجایی، فاطمه جعفری (۱۳۹۷)
پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی معلمان بر اساس هوش فرهنگی و مدیریت تعارض
رضا میرعرب رضی، محسن دیبایی صابر (۱۳۹۶)
تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آی مت بر خلاقیت و مهارت های پایه ریاضی کودکان پیش دبستان
محسن حاجی تبار فیروزجایی، رضا میرعرب رضی، فاطمه آسوده آبلویی (۱۳۹۶)
بررسی آثار برنامه درسی پنهان مدارس و ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آثار منفی و افزایش آثار مثبت
رضا میرعرب رضی، مهدی اکبری (۱۳۹۶)
عوامل مؤثر بر نمره گذاری پایانی ارزشیابی های آموزشی در آموزش عالی
رضا میرعرب رضی، سید عباس حسینی جو (۱۳۹۵)
تبیین دلایل شکست اصلاحات آموزشی و میزان مقاومت معلمان
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۴)
پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس مهارتهای ارتباطی و سبک های هویت دانش آموزان
رضا میرعرب رضی، علی جعفری (۱۳۹۴)
برنامه درسی و رفتارگرایی
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۴)
دیدگاه دیسیپلین محوری و برنامه درسی
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۳)
رابطه جهتگیری برنامه درسی با خلاقیت و گرایش به کارآفرینی دانشجویان
رضا میرعرب رضی، میمنت عابدینی بلترک (۱۴۰۳)
بررسی نقش جو روانی اجتماعی کلاس درس در کفایت اجتماعی دانش آموزان
رضا میرعرب رضی، محمد رضا تهرانی، مصطفی عزیزی شمامی (۱۴۰۳)
انگیزهها، موانع و تاثیرات ادامه تحصیل(تحصیلات تکمیلی) معلمان بر نحوه اجرای برنامه درسی
صمد ایزدی، رضا میرعرب رضی، منیژه رحمن زاده (۱۴۰۳)
تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره اول ابتدایی بر اساس میزان توجه به مؤلفه زیست محیطی آب
رضا میرعرب رضی، عاطفه فرهمند، زهرا نوروزی (۱۴۰۱)
مقایسه اثربخشی آموزش از طریق پاورپوینت در مقابل ارائه سخنرانی بر درک محتوا درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم شهر بابل
سپیده براریان طبری، فاطمه ازادنیا، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۱)
آموزش الکترونیک و نقش آن بر عملکرد اعضای هیئت علمی در دوره پاندمی کرونا
مرتضی موقر، ابوالحسن حسینی، رضا میرعرب رضی، علی کریمی کلوخی (۱۴۰۰)
ارزیابی رضایت دانشجویان از سیستم های یادگیری الکترونیک: یک مطالعه پیمایشی
رضا میرعرب رضی، علی اکبرزاده کریمی (۱۳۹۹)
ارزیابی کیفی رشته برنامه درسی با تاکید بر نیازهای بازار کار
زهرا خلخالی، محسن حاجی تبار فیروزجایی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۹)
بررسی تحلیلی انطباق محتوای آموزشی با مهارتهای موردنیاز بازار کار )با نگرش به رشتههای مدیریت آموزشی و بهسازی منابع انسانی(
رضا میرعرب رضی، مصطفی عزیزی شمامی، سودابه محمودی (۱۳۹۹)
عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانش آموزان متوسطه دوم بر اساس مدل پذیرش فناوری دیویس
رضا میرعرب رضی، صمد ایزدی، حاج گلدی آرخی (۱۳۹۹)
وضعیت اخلاق حرفه ای اساتید دانشگاه از دیدگاه دانشجویان
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸)
تاثیر آموزش بازی بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی
رضا میرعرب رضی، زهرا صادقلو، محدثه ناییجی، سمانه بذرافشان (۱۳۹۷)
اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مساله بر سازگاری اجتماعی کودکان پیش دبستانی
رضا میرعرب رضی، سیده سودابه حسنی (۱۳۹۷)
تحلیل محتوای کتاب علوم اجتماعی دوره ابتدایی از منظر تربیت شهروند مطلوب
رضا میرعرب رضی، معصومه مرتضوی (۱۳۹۶)
بررسی رابطه الزامات پژوهشی دانشگاه ها با کارکردهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی
رضا میرعرب رضی، سید عباس حسینی جو (۱۳۹۶)
امکان شناسی تلفیق همگرایانه رویکرد عادت و عقلانیت در برنامه درسی تربیت دینی
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۶)
تحلیل وضعیت موجود بومی سازی برنامه درسی در مدارس ابتدایی
محسن حاجی تبار فیروزجایی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۵)
تحلیل رابطه برنامه درسی پنهان در گردشگری با آگاهی و حساسیت محیط زیستی در مدارس متوسطه
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۵)
پیش بینی انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان براساس هوش معنوی و هوش هیجانی
رضا میرعرب رضی، محسن حاجی تبار فیروزجایی (۱۳۹۴)
رابطه خودپنداره و انگیزش تحصیلی در بین دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مورد: دانشجویان پردیس آیت الله خامنه ای گلستان و مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبد کاووس
نوید ثنایی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۴)
تعریف، تبیین و ارایه مدل استاندارد طراحی فضای کلاس های درس دانشگاهی
رضا میرعرب رضی، نصرت اله گودرزی (۱۴۰۰)
بررسی موانع و چالش های ارائه آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی استان مازندران
صمد ایزدی، محسن حاجی تبار فیروزجایی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۹)
مبانی فلسفی، روان شناختی و اجتماعی برنامه درسی
رضا میرعرب رضی (۱۴۰۲)
عوامل موثر بر ارزیابی های آموزشی استادان دانشگاه
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۶) دانشگاه مازندران، دانشكده علوم انساني
سخنرانی در هفته پژوهش
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۵) دانشگاه فرهنگيان
شرکت در کارگاه های تولید محتوای الکترونیکی
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۹) دانشگاه مازندران
کارگاه آزمون در مودل
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۹) دانشگاه مازندران
کارگاه تدریس الکترونیکی
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۹) دانشگاه مازندران
کارگاه تربیت مربی
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸) مركز تربيت مربي هلال احمر مازندران
سازوکارهای ادغام ایران در اقتصاد جهانی
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۹)
ارزشیابی آموزشی، عوامل موثر
صمد ایزدی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸)
ارزشیابی آموزشی، عوامل موثر بر نمره گذاری استادان
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸)
پیشنویس فعالیت های علمی اجرایی ثبت شده در ۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۶:۱۷:۲۸ ب.ظ
رضا میرعرب رضی (۱۳۹۷)
اثربخشی الگوی تدریس بایبی(۵E) ازمنظر ادراک و اشتیاق تحصیلی و تفکر انتقادی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی در درس علوم
زهرا نوروزی عالیزمینی، محسن حاجی تبار فیروزجایی، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۳)
تاثیر آموزش از طریق چند رسانه ای آموزشی بر انگیزه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی
فاطمه آزادنیا، صمد ایزدی، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۳)
مقایسه نقش والدین، مدرسه، امکانات آموزشی در میزان افت تحصیلی دانشآموزان مناطق روستایی در شرایط همه گیری کرونا
فاطمه دولت خواه، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۲)
وضعیت مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی در دوران آموزش مجازی
روزبه عاقب، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۲)
بررسی نقش جو روانی اجتماعی کلاس در سازگاری تحصیلی و کفایت اجتماعی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول
محمد رضا تهرانی، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۲)
بررسی رابطه جو روانی-اجتماعی کلاس و نحوه تعامل استاد-دانشجو با شکلگیری روحیه پژوهشگری دانشجویان
کوثر کیاپاشا، میمنت عابدینی بلترک، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۲)
بررسی میزان رابطه رضایت دانشجویان از کیفیت آموزش الکترونیک و تصویر برند دانشگاه مازندران در دوران پاندمی کووید ۱۹
الهام رضایی، رضا میرعرب رضی، مصطفی عزیزی شمامی (۱۴۰۱)
بررسی میزان رضایت دانشجویان از آموزش الکترونیک و تصویر برند دانشگاه مازندران در شرایط پاندمی کرونا
الهام رضایی، رضا میرعرب رضی، مصطفی عزیزی شمامی (۱۴۰۱)
اثربخشی آموزش با الگوی کاوشگری بر درگیری تحصیلی و علاقه به درس علوم تجربی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
زهرا عالمی فر، رضا میرعرب رضی، میمنت عابدینی بلترک (۱۴۰۱)
بررسی نقش تحصیل معلمان در دوره های تحصیلات تکمیلی در نحوه اجرای برنامه های درسی
منیژه رحمن زاده، رضا میرعرب رضی، صمد ایزدی (۱۴۰۰)
بررسی تاثیر ادراک از آموزش الکترونیک در عملکرد آموزش الکترونیک با تبیین نقش تعدیلگری رهبری الکترونیکی مدیران (مطالعه موردی: اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران)
علی کریمی کلوخی، رضا میرعرب رضی، ابوالحسن حسینی، مرتضی موقر (۱۴۰۰)
بررسی راهکارهای بهینه سازی فضای فیزیکی کلاس های درس دانشگاهی از منظر عناصر برنامه درسی از دیدگاه اساتید هیات علمی دانشگاه مازندران
مینا صلواتی، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۰)
بررسی دانش محتوایی تربیتی دبیران ریاضی دوره متوسطه و چگونگی توسعه آن
فاطمه امیری، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۴۰۰)
بررسی اثربخشی طرح تعالی و تدبیر مدیران مدارس بر کیفیت برنامه ریزی درسی مدارس
ولی الله زارع، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸)
بررسی انواع و اشکال بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه (ترکمن) در درس فارسی و نگارش در دوره اول ابتدایی و نقش زبان مادری در کاهش آن
ابراهیم قره مشک غراوی، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸)
بررسی میزان توجه به شاخصه های اقتصاد مقاومتی درکتاب های درسی پایه پنجم و ششم ابتدایی سال تحصیلی ۹۷-۹۶
فاطمه زهرا معافی، صمد ایزدی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۸)
مقایسه انگیزش تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی تحت آموزش تک زبانه و دوزبانه
طاهر فرجی، رضا میرعرب رضی، میمنت عابدینی بلترک، محسن حاجی تبار فیروزجایی (۱۳۹۸)
بررسی روش های خلاقانه اساتید دانشگاه مازندران در تدریس
زهره دادخواه، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۷)
بررسی رابطه دانش شهروندی الکترونیک با یادگیری خودراهبر دانشجویان دانشگاه مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل
فاطمه مرحمتی، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۷)
بررسی رابطۀ دانش مدیریت کلاس درس و خستگی عاطفی با تعدیل گری خلاقیت در بین معلمان متوسطه
فرخنده گرایلی، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۷)
بررسی کیفیت تدریس معلمان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
فاطمه ذبیح نژاد عربی، رضا میرعرب رضی، ابراهیم صالحی عمران (۱۳۹۷)
بررسی رابطه نگرش معلمان نسبت به رویکردهای برنامه درسی باعملکرد تحصیلی دانش
افسانه یزدانی، رضا میرعرب رضی، ابراهیم صالحی عمران (۱۳۹۷)
بررسی عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در بین دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان ترکمن با تاکید بر مدل پذیرش فناوری
حاج گلدی آرخی، صمد ایزدی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۷)
بررسی وضعیت منزلت اجتماعی معلمان و رابطه آن با کیفیت آموزش از دیدگاه معلمان مقطع ابتدایی شهر بابل
آتنا کاظم زاده، مصطفی عزیزی شمامی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۷)
مقایسه مؤلفه های تدریس اثربخش استادان هیات علمی با مدرسان حق التدریس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه مازندران
فاطمه جعفری، محسن حاجی تبار فیروزجایی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۶)
استاد راهنمای پایان نامه با عنوان بررسی وضعیت تربیت اقتصادی در برنامه درسی دوره متوسطه
سمیه آریان فر، محسن حاجی تبار فیروزجایی، رضا میرعرب رضی (۱۳۹۶)
امکان سنجی موقعیتی سازی و بومی سازی برنامه درسی در مدارس ابتدایی استان مازندران
صمد جام گوهری، رضا میرعرب رضی، محسن حاجی تبار فیروزجایی (۱۳۹۶)
ارزشیابی کیفیت درونی و بیرونی دوره آموزشی هتلداری بر اساس عناصر نه گانه فرانسیس کلاین
مریم احمدی جویباری، رضا میرعرب رضی، صمد ایزدی (۱۳۹۶)
ارزیابی کیفیت درونی و بیرونی آموزش هتلداری بر اساس عناصر کلاین
مریم احمدی جویباری، رضا میرعرب رضی، صمد ایزدی (۱۳۹۶)
علایق پژوهشی
آموزش الکترونیکی - فرهنگ آموزش
بیشتر
سوابق اجرایی
عضو شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه مازندران
(۱۴۰۰ - ادامه دارد)
مدیر مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه مازندران
(۱۳۹۸ - ادامه دارد)
بیشتر
انجمنهای علمی
عضو انجمن ملی مطالعات برنامه درسی ایران
عضو انجمن علمی رشته علوم تربیتی
عضو انجمن فلسفه آموزش و پرورش ایران
بیشتر