در سالهای اخیر، جامعه و سازمانهای مختلف تأکید بیشتری بر مسئولیتهای اجتماعی سازمانها در قبال گروههای مختلف ذینفع خود داشتهاند. مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) باید در عملیات روزانه و تصمیمات مدیریتی گنجانده شود تا سازمان ها به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال جامعه عمل کنند. علاوه بر این، استفاده از فناوری اطلاعات (IT) یک ابزار مدیریتی رایج است که منافع گروههای ذینفع متعدد را در نظر میگیرد. این مقاله بررسی می کند که چگونه رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و استفاده از فناوری اطلاعات بر عملکرد بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار عراق تأثیر می گذارد. فرضیه ها با استفاده از مدل رگرسیون چند متغیره مورد آزمون قرار گرفتند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نمونه ای متشکل از 168 مشاهدات بانک های عراقی فهرست شده از سال 2015 تا 2021 و مدل رگرسیون چندگانه بر اساس تکنیک داده های تابلویی مدل اثرات تصادفی مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاکی از وجود رابطه مثبت و معنادار بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد بانک بود. اما، حاکمیت فناوری اطلاعات (ITG) این اثر را تعدیل نمی کند. روشهای اضافی T، اثرات ثابت، حداقل مربعات معمولی برای آزمون اعتبار مدلهای تحقیق استفاده شد. از آنجایی که این اولین مطالعه ای است که این موضوع را در بازارهای نوظهور بررسی می کند، به کاربران، تحلیلگران و نهادهای حقوقی اطلاعات ارزشمندی در رابطه با CSR ارائه می دهد که به طور قابل توجهی بر عملکرد بانک ها تأثیر می گذارد. نتایج به مطالعات قبلی کمک می کند که نتایج متناقضی را در رابطه مستقیم بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد سازمانی یافته اند. این نتایج علاوه بر کمک به توسعه علم و دانش در این حوزه، یک شکاف در ادبیات را نیز پر می کند.