Research Info

Home /واکاوی کیفی عوامل مؤثر بر ...
Title واکاوی کیفی عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی ایران: رویکرد نظریه داده بنیاد
Type JournalPaper
Keywords برند شخصی، تخصص، شخصیت، مربیان ورزشی.
Abstract هدف از این پژوهش واکاوی کیفی عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور با بهره گیری از رویکرد نظریه داده بنیاد است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، و روش گردآوری داده ها در آن به صورت کتابخانه ای-میدانی بود. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی بود و با روش نظریه داده بنیاد انجام گرفت. نمونه گیری با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند در مرحله اول و گلوله برفی در مرحله دوم انجام گرفت و تا رسیدن به اشباع نظری دنبال شد که در مجموع 18 نفر در مصاحبه شرکت کردند. برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. براساس یافته ها پس از کدگذاری، در مجموع 93 مفهوم، 25 مقوله و 6 بعد به دست آمد که نشان داد «شخصیت»، «رویکرد رفتاری مربی»، «سبک زندگی خارج از میدان ورزش»، «ترویج»، «تخصص، عملکرد و مهارت مربی» و «عوامل محیطی» مهم ترین عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور هستند. مربیان و مدیران کشور می توانند با تکیه بر این عوامل بستر لازم برای توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور را فراهم آورند و به افزایش درآمد و اعتبار آنان کمک کنند.
Researchers Morteza Dousti (Second Researcher), saeid tabesh (Fourth Researcher), sayed mohammad hossein razavi (Third Researcher), leila mortezaee (First Researcher)